پیام یه کاشونی


ممد جو ، مَ اَلا چاررام ، یِ دو تو نو بِسو ،مَ مَلوم نی بِرِسَم نو بِسونَم ،

سُفرِ رو پَ کو ، چایَم دَم کو ، بِبی اگه قَ نی بِسونَم.

ترجمش:

محمد جان ، من الا چهار راهم، یه دو تا نون بگیر ، من معلوم نیست

برسم نون بگیرم ، سفر رو پهن کن ، چایی رو هم دم کن ،

ببین اگه قند نیست بگیرم

بعدا نوشتم:

(بدلیل استقبال دوستان از گویش کاشونی چند پستی از

ضرب المثلا و تیکه کلامشونو میزارم)


نظرات 55 + ارسال نظر
...الہام 16 مرداد 1391 ساعت 00:04 http://Chandlahzebia2.mihanblog.com

‎عجب لهجه باحالی دارین .‏
قواعدش با زبان فرانسه برابری میکنه !‎
راستش من از هر زبان و لهجه ای تو کشورمون یه چیزایی در حد ابتدایی بلدم .
یه خورده لهجه کاشونی بهم یاد میدی؟
آفرین ؟
یاد میدی یا ایقد گریه می کنم تا اینجا رو سیل برداره؟
خب من فردا با دفتر و خودکار میام اینجا.

.....ممنون

قواعد خاصی نداره.....فقط تو صرفش باید حرفه ای بشی

بیا کلاسای من در حد دبیرستان یاد میگیری!!

صبر کن ببینم وقت دارم....

باید با منشیم هماهنگ کنی

اینا رو تمرین کن تا بریم لِوِل بعدی:

شید کُ=پهن کن

اِل هَدِی=بیخودی،شانسی،اتفاقی،مثلا

ئی گُلِه=اینجا

و اخرین کلمه ی درس امروز و سخت ترینش:

نِ = گذاشتن (گذاشتن وسیله در جای خاصی)


همینجوری ال هدی اینو بِگی ئی گوله نِ،یَ چیزی یَم روش شید کُ

ترجمه:همینجوری مثلا این ها رو بگیر اینجا بزار،یه چیزی هم روش پهن کن

یاد گرفتی؟؟؟؟

17 لِول دیگه مونده

اینایی که گفتم رو خوب تمرین کن از روش ده بار بنویس...فردا دفترتو بیار ببینم

یادت نره بنویسیا....نشینی فیلم بای بچه رو ببینیا

...الہام 16 مرداد 1391 ساعت 00:06 http://Chandlahzebia2.mihanblog.com

عجب لهجه باحالی دارین .
قواعدش با زبان فرانسه برابری میکنه !
راستش من از هر زبان و لهجه ای تو کشورمون یه چیزایی در حد ابتدایی بلدم .
یه خورده لهجه کاشونی بهم یاد میدی؟
آفرین ؟
یاد میدی یا ایقد گریه می کنم تا اینجا رو سیل برداره؟
خب من فردا با دفتر و خودکار میام اینجا.


...
....
.....
.......

باشه یادت میدم فقط تو رو خدا سونامی راه ننداز اوندفم که گریه کردی کلی خسارت زدی به وبلاگه ما

میثم 16 مرداد 1391 ساعت 12:07

سلام ممنون بابت تسلیت
ایشالله تو شادیات جبران کنم

سلام میثم جان
وظیفه بود.....ما رو هم تو غمه خودت شریک بدون

yeganeh 16 مرداد 1391 ساعت 12:13 http://www.sateeya.blogfa.com

جاااااااااااااااااااااااااااااااااان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

جااااااااااانت بی بلا

magid 16 مرداد 1391 ساعت 12:44 http://parkour361.rozblog.com/

ای بی مزه خوبی یانه



قربونت بهترم....تو هوای گردنو داشته باش

...الهام 16 مرداد 1391 ساعت 13:03 http://chandlahzebia2.mihanblog.com

دمت گرم آقا معلم .
تو دفترم یادداشتشون کردم !
نگاه کن یاد گرفتم :
ال هَـدِی ایـنـو بـگـی ئـی گُـلِـه نِ ، ی چـیـزی یَـم روش شـیـد کُ

دیدی دیدی یاد گرفتم ؟
17 لول دیگه رو کی بم یاد میدی ؟
سلام و احوال پرسی رو بم یاد میدی آقا معلم ؟
آفرین ؟

ادم با معلمش که اینجوری صحبت نمیکنه!!!!....اِ

افرین دختر خوب

بیشتر رو تلفظش کار کن.....نباید خیلی صریح بگی(نمیدونم صریح یعنی چی)......اینجا قواعدش یادت میدم ولی فیلم های اموزشی مون رو حتما باید ببینی تا خوب لحجه رو یاد بگیری.تا کامل مسلط بشی
من خودم خیلی زحمت کشیدم تا یاد گرفتم یادش بخیر چه شبایی که نخوابیدم تا صبح فق اِل هَدِی رو تمرین کردم

فیلم های اموزشی زبون ما به صورت درس هایی از قران از شبکه ی یک

ایران هر روز پخش میشه.با استاد بزرگ محسن قرائتی

اگه اونو ببینی لحجشو یاد میگیری.فقط میمونه تلفظ بعضی از کلمات و معنیشون....که اینجا بت میگم

لول بعدی:(احوال پرسی دوستانه و از راه دور.مثلا وقتی دو تا موتوری یا ماشینی همدیگه رو میبینن)
مَمَد:اُووووووووووووووووووووووووووی(قشنگ باید بکشی)
حَسَ:هُووووووووووووووووووووووووی

ترجمه:
محمد:سلام چطوری؟.خوبی؟....کم پیدایی؟...بیا ببینیمت!
حسن:سلام.قربونت.خوبم.....چشم حتما یه دفه میام پیشت بشینیم

حالا احوال پرسی فامیلی:
سِکینه:سِلام.خوبی؟.دِماغِت چاقَ؟.بَچّات خوبن؟

مَصوم:سِلام خار.چه خوبیئی؟ئی شووِِر ذِلیل مُردَم مِگِ میزارَ ما خوب باشیم.کودوم بچه خار؟!.دِلِت خوشَ هَ!
ترجمه:
سکینه:سلام عزیزم .خوبی؟بهتری؟...بچه هات خوبن ان شالله(انشالله تو این جمله نیست ولی ما از حالت چشم های سکینه متوجه ان شالله در اخر جملش میشویم)
معصومه:سلام ابجی جون.کدوم خوبی؟این شوهر زلیل مرده(دقت کن فرق زلیل مرده ی فارسی و کاشونی تو "ز"و"ذ" شونه)مگه میزاره که ما خوب باشیم.کدوم بچه ابجی؟دلت خوشه ها
(تا همینجا کافیه.....بازم هستا ولی خوب این خوبشه)

الی 16 مرداد 1391 ساعت 15:14

داداشی میخوای منم ترکی بگم حال کنی؟
گارداش ایستیسن منده سنه تورکی دییم کیف الیسن؟

بگو ابجی الی خودمون!!

.
.
.
اینایی که گفتی احیانا فهش نبود؟؟

یعنی چی خووووو؟؟؟....معنیشو بگو

سارا 16 مرداد 1391 ساعت 17:18 http://erma.blogfa.com

خیلی جالبه من نتونستم هیچیشو بفهمم فقط محمد جانشو فهمیدم

مرسی که اومدی خدایی قبل تو وبلاگم کساد شده بود از بی نظری کاشکی همه مثه تو باشن

عیب نداره که دیر اومدی بالاخره اومدی

اره م شاهکار کردم

اینم کاملا بدون شرح بود

برچسب ها بیشترم میشن فقط ببین

دفعه بعدی میگم یا نظر میدیدی یا لینکامو پاک میکنم

تازه این مطلب من خیلی کوتاه بود میخواستم بیشترشم کنم

دیگه باید بری کلاس .... البته کلاسای محسن قرائتی

خواهش میکنم وظیفم بود

هستن

خدا دستای توان مندو پر تلاشتو ازت نگیره....فک کنم صفحه کلیدت دیگه پاک شده از بس که نوشتی!!

شیرین 16 مرداد 1391 ساعت 19:10

واااااااااااااااااای مردم از خنده با این جوابی که به الهام دادی

خیلی باحال بود....دمتون ویژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژ

ینی آخرشی به خدا.....منم فقط ممد شو فهمیدم....از اینکه حتی نمی تونستم از روش بخونم اولش اعصابم خورد شد بعد خنده تر کیدم....

ینی خدای تنوعیااااااااااا
آفرین

پس واسه ماهم یه کلاس بذار .. یا اسم منو تو لیست کاشونی آموزان بنویس....راستی شهریه رو هم بگو.....

.........به کلاسای ما میخندی؟؟؟....

ویژژژژژژژژژژژژژ؟؟؟؟..........دمت قیژژژژ

جدی؟؟؟....یعنی انقد سخته؟؟؟

شاد باشی

کی؟؟؟....من؟؟؟....

باشه تو هم مینویسمت.....

شهریه؟؟....به نکته ی خوبی اشاره کردی!!

خوب چون تو اشنایی و از دوستای قدیمی هستی

ما از همه 60 اُشلوخ میگیریم از تو 70 اُشلوخ

اینو یه میلیون بار از روش بنویس تا خوب جا بیفتی:

اِقِذِه = انقدر

همین کافیه واست تمرین سنگین واست خوب نیست چون اون پیام کاشونی رو هم خوب نتونستی از روش بخونی(الان مثلا ادای کلاسای زبان رو در اوردم که میری اسم بنویسی چهار تا سوال خارجَکی ازت میپرسه ببینه در چه حدی)

مهسا 16 مرداد 1391 ساعت 19:48 http://love-courage.blogfa.com

ووووووووووووووووو عجب لهجه ای!!! اصن لهجه س یا گویش؟؟؟!!!!!!!!!!!!
برای عذاب دادن زندانیا خوبه بهشون بگی کاشونی یاد بگیرن!!!!

کاری نداره که.....خیلی هم سادس......نمیدونم چیه

فکرررر خوبیه

مریـــمツ 16 مرداد 1391 ساعت 19:52 http://love-courage.blogfa.com

لهجه کاشونی میکشی به رخم؟؟؟

بِلَه اورَگیم ایستیر توتوم وورام وورام...

وورام سَنه که باشار میَن یِرینن دوران...

بِلَه اولسون که تشخیص اولمسِن فرش اَیاقین دیبیَن

البته یادیَن اولسون بیر کلاس فشرده گویاخ زبان مادری میزَه...

البته شوخلوخدَن که گِچَک خدا وکیلیسِه گَشَه زبان واریزاااااااا


امیر کلی زور ووردوم که ترکی بِلنچِه یازووم چونکه ازوم چوخ بلَد دویولَم...

یاشاسِن امیــــــر...

0K???

اِ ببخشید به رختون کشیده شد؟؟....شرمنده...حالا حالتون که خوبه؟؟







اینا چیه نوشتی ؟؟؟.....ایرانیه؟؟؟

قزوینیه؟؟؟......چیه؟؟؟

ترجمش کن همه رو؟؟؟.......نکنه فهش دادی ها ؟؟؟؟

خودتی....همش خودتی!!!!......اصلا آینه

مریـــمツ 16 مرداد 1391 ساعت 20:07 http://love-courage.blogfa.com

امیر اگه تونستی ترجمش کنی

یه پست مخصوص خودت جهت هدیه تو وبم میزارم...

خدایی راس میگم...

یه پست مخصوص خودت که واقعا به دردت بخوره...

تو میتونی... تلاش کن...

چیزه سختی نیس...

Ghasedak 16 مرداد 1391 ساعت 22:06 http://earsplitting-silence.blogsky.com/


آخی چه باحال من اینقد دوس دارم لهجه های مختلف رو بشناسم

جالب بووووووود

بشناس دیگه!!!

خواهش بود

سارا 16 مرداد 1391 ساعت 22:54 http://erma.blogfa.com

واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا نمیدونم مگه اونجا هم نظر دادی

من هر چی نظر دادیو تایید کردم

بگرد ببین شاید جای دیگه دادی به خدا همه رو تاییید کردم

اره سه تا نظر داده بودم نمیدونم کجا رفتن......

کلی تقدیر و تشکر کرده بودم

باشه میام میگردم

ســپـــهـر 17 مرداد 1391 ساعت 01:07 http://GreenDream.blogSky.cOm

اِمیــر حُسِی جوو سِلام.

کِیف اِت کوکَ ؟ چَ وَخ نِـبودم . اَلـا اومِدَم

مِنَم آپ کردم، یادِد نِــرَه بی یـَـی هاااا

سِلام داداش....چُوطوری؟؟.....اَصلِِِِ حالِد خوبَ؟

مَ خوبَم.....چه عَجَب اُومِدی!!!

کُجا بودِی؟

چَش حتمَ میام

شیرین 17 مرداد 1391 ساعت 11:55

1.نه خیرم دمت ویژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژ(اون یارو تو قهوه تلخ اسمشو یادم رفت)
2.دومندش که ...حالا من یه چیزی گفتم.....تو اصلا نباید از ما شهریه بگیری....[:
حالا ما نصف قیمت میدیم چون دوستمونی... S018:]

3.اقذه....اینقدر؟یه کلمه ی جالب تر بگو...اینو بلد بودماین علی ضیاء رو میشناسی؟
یه بار تو برنامش اینو گفت من یاد گرفتم


راستی امشب دعامون کنیداااا

خسته نباشی........خیلی به مخت فشار نیار!!

باید با منشی هماهنگ کنی.......اومدی بگو با امور مالی کار دارم

اووووه سید علیه رو میگی؟؟.....چه کنیم دیگه همشهری مانه

بیا اینم کلمه جدید.......:

یَ قَ آلِ بُقِد نِ = یک حبه قند گوشه لُپت بزار



یاد گرفتی؟؟؟

شهریه رو هم بیار......

student 17 مرداد 1391 ساعت 12:03 http://mnway.mihanblog.com

سلام سلام سلام سلام
چطوری امیر حسین جان؟street group چطوره؟همه خوبین ؟خوشین ؟سلامتین؟

میگم این بنده خدا عجب هوشی داشته اینا رو از پشت تلفن فهمیده!!!!!!!!!!!
موفق باشی پسر!

سلام

قربونت......راستی اسمت چیه؟؟....من بهت بگم student ؟

همه خوبن ..... سلام میرسونن

خوب کاشونی بوده دیگه!!!

اگه نمیفهمید که دیگه کاشونی نبود

تو هم همینطورررررررررر

الی 17 مرداد 1391 ساعت 13:49

خوب بالا اول فارسیش رو بهت گفتم پایینش هم ترکیش رو نوشتم
نه فوحش نبود راجب زبان تبریزی و استانبولی هرچی خواستی وپرس

اهااااان......مگه تو اذری هستی؟؟؟

فک کنم دو رگه ای اره.....یعنی مثلا پدر اذری مادر تهرانی...ها؟؟

خدمتون میرسیم

الی 17 مرداد 1391 ساعت 14:00

سلام این سایتی که لینکش کردی
معرفی محصولات BIZ
فکر میکنی واقعی هستش؟

این همون وبلاگ شبنم"هفت سنگ"ــه ...... اره راسته خودش تو کارشه
من دیدم....چیزای باحالیه گمونم

...الهام 17 مرداد 1391 ساعت 14:53 http://chandlahzebia2.mihanblog.com

آق معلم ببین خوب یاد گرفتم .
سِلام خار . خوبی ؟ دِماغِت چاقَ ؟ بَچات خوبن ؟
سِلام خار . چه خوبیئی ؟ ئی شوور ذلیل مُردَم مِگِ میذارَ ما خوب باشیم ؟ کدوم بِچه خار ؟ دِلِت خوشَ هَ ؟
ولی سلام و احوال پرسی مَمَد و حَسَ راحت تر بود !
ببین یاد گرفتم ؟
مَمَد: اوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووی
حَسَ: هوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووی

خیلی باحاله .
آقا معلم ، می بینی کلاسامون رو مسخره میکنن ؟
آق معلم بریم لِول سوم ؟
آق معلم آفرین ؟

ادم به استادش نمیگه،اق!!!!!!!!!!!!!

مودب باش از کلاس بیرونت میکنما....!!!!!!!!

خوبه افرین ...خوب یاد گرفتی.....

از 100 شدی 99

افرین

بریم لول سه:

با من بگو...

قَلمِجِ بِ جِّه پای = مارمولک،بیا پایین

اینو یاد بگیری....میفهمم با استعدادی

این جمله هه خیلی معروفه....خیلی جاها به کار میاد

...الهام 17 مرداد 1391 ساعت 14:56 http://chandlahzebia2.mihanblog.com

راستی آپ کردم ، بدو بیااااااااا !

یاواش یاواش میام

...الهام 17 مرداد 1391 ساعت 17:41 http://chandlahzebia2.mihanblog.com

اون یکی نظر من کووووووووووشششششششششششششش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اینجاست.....نیگَرِش داشتم

همینجوری خواستم شبهه بزارم

برو لِولارو کار کن

نگار 17 مرداد 1391 ساعت 23:44 http:// khoneyeman.mihanblog.com

حالا لهجه شیرازی...
آدامست ن نو یه؟
نه ن نوی نی قون...
میگهادامست نعنایی هس ت؟
میگه نه نعنایی نیست قهوه ست...
لهجه ست ما داریم!!!







خدایی لحجس شما دارید؟؟؟

از ما گویشه....

یکی از شما شیرازی هارو هر روز باهاش سر و کله میزدم

...الهام 18 مرداد 1391 ساعت 12:49 http://chandlahzebia2.mihanblog.com

(¯`:´¯)
_____ (¯ `•?.•´¯)
_____ (_.•´/|\`•._)
_______ (_.:._)__(¯`:´¯)
__(¯`:´¯)__¶__(¯ `•.?.•´¯)
(¯ `•?.•´¯)¶__(_.•´/|\`•._)
(_.•´/|\`•._)¶____(_.:._)_¶
__(_.:._)__ ¶_______¶__¶¶
____¶_____¶______¶__¶¶ ¶¶
_____¶__(¯`:´¯)__¶_¶¶¶¶ ¶¶¶¶
______(¯ `.?.•´¯)_¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶
______(_.•´/|\`•._)¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶
_______¶(_.:._)_¶¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶¶
¶_______¶__¶__¶¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶¶
¶¶¶______¶_¶_¶¶¶¶(¯`:´¯)¶¶¶¶¶
¶¶¶¶¶(¯`:´¯)¶ _¶(¯ `•?.•´¯)¶¶¶
¶¶¶(¯ `.?.•´¯ )¶ (_.•´/|\`•._)¶
¶¶¶(_.•´/|\`•._) ¶¶ (_.:._)¶¶
¶¶¶¶¶¶(_.:._)¶¶¶_ ¶¶¶¶ ¶¶¶
__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶(¯`:´¯) ¶¶ ¶¶¶
______¶¶¶¶¶(¯ `•.?.•´¯)¶¶ ¶¶¶
____¶¶¶¶ ¶¶ (_.•´/|\`•._)¶¶¶ ¶¶¶
___¶¶¶¶ ¶¶¶¶ ¶ (_.:._)¶__¶¶¶ ¶¶
___¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶_¶¶¶ ¶¶¶___¶¶ ¶¶
_¶¶¶¶ ¶¶¶¶___¶¶¶ ¶¶¶¶____¶¶¶
¶¶¶¶¶¶¶¶____ ¶¶¶ ¶¶¶¶_____¶
-_____--------_¶¶¶¶¶¶¶¶¶
-----_____---_¶¶¶¶¶¶¶¶¶
----____-----_¶¶¶¶¶¶¶¶¶
___|___|___|_____|___|___|___|___
__|___|___|____|___|___|____|__|__
___|___|___|____|___|___|_|__|___|_
__|___|___|____|___|___|___|___|__

چیه این؟؟؟؟؟؟

Zhinoos.Blue 18 مرداد 1391 ساعت 12:55 http://kooleh-poshti.blogsky.com

واااااااااااااااااااااااااایییییییی!!!محمد کامپیوتر گرفتم در حد المپیک لندن
وای وای چه قده باحاله
کارت گرافیکشو بگوووووووووووووووو بازی رو بگوووووووو!!!!!!! رفتم تو کار انگری بردز....
وای وااااااااااااااااااای

جااااااان؟؟؟................محمد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

محمد دیگه کیه؟؟؟؟؟............

با این سیستم در حد المپیک نشستی انگری بردز بازی میکنی؟؟؟

بشین مکس پین 3 رو بازی کن....حالشو ببر

مریـــمツ 18 مرداد 1391 ساعت 14:17 http://love-courage.blogfa.com

امیر قهری؟؟

بابا بخــدا فوش ندادم .. بازبون تــرکــی باهات شوخـیدم...

اولش که شوخیدم باهات اخرشم کلی از گویشتون تعریفیدم...

اصلن میخوای ترجمش کنم؟؟

نه قهر نیستم واسه چی قهر باشم

میدونم فهش ندادی........الان واست میترجمم

باید پست بزاری واسما!!!!!

بیا اینم ترجمش:

همچین دلم میخواد بگیرم بزنمت...

همچین که نتونی از جات پاشی...

همچین که نتونن تشخیص بدن تویی یا فرش

البته یادت باشه یه کلاس فشرده بزاریم برای زبان مادریمون...

البته از شوخی گذشته زبان خوبی دارید...

امیر کلی زور زدم تا ترکی بنویسم چون خودم هم زیاد بلد نیستم...

زنده باشی امیــــــر...

حال کردی؟؟؟........ما اینیم دیگه

با تشکر از الی جوووووون

شبنم 18 مرداد 1391 ساعت 14:18 http://seven-stones.blogsky.com


مریم جون چقد غلیظ ترکی میحرفی . به زور نصفشو فهمیدم

منم میخوام یاد بگیرم . برای من چی داری ؟

آقا هم ترکی یادم بدید هم کاشونی

اینجور که مریم ترکی گفت به ترک بودن خودم شک کردم . چرا نفهمیدم چی میگه ؟

همم که ترکید.......خدا به ما رحم کنه

نه شوخیدم....باعث افتخار ماست

اخ جوووون کلاسام داره خیلی شلوغ میشه....هوووورررررااااا

ترکی که بلد نیستم ولی یه رفیق دارم که اونم بلد نیس

واسه تو چند تا جمله میگم که کاشونی ها میگن:

کَفتِر رو ، سِرِ چینهِ نِشِسَ = کبوترِ رو نیگاه،لبه دیوار نشسته.

اِنقِذِ وَر وَر نِکو = اینقدر صحبت نکن

نومبایی = نانوایی

یاد گرفتی؟؟؟
1میلیون بار از روش بنویس.....اینا سختاشه
فردا دفتر مشقتو میاری من ببینم!!!

الی 18 مرداد 1391 ساعت 14:58

بابام تهرانیه اصیل مامانم تبریزیه اصیل
ترجمه متن مریم جون:


همچین دلم میخواد بگیرم بزنمت...

همچین که نتونی از جات پاشی...

همچین که نتونن تشخیص بدن تویی یا فرش

البته یادت باشه یه کلاس فشرده بزاریم برای زبان مادریمون...

البته از شوخی گذشته زبان خوبی دارید...

امیر کلی زور زدم تا ترکی بنویسم چون خودم هم زیاد بلد نیستم...

زنده باشی امیــــــر...

ایولاااااا

دمت گرم که ترجمه کردی....خیلی واجب بود

الی 18 مرداد 1391 ساعت 15:00

افرین جواب الهام هم که ترکی دادی

کی؟؟؟

من؟؟؟

ترکی؟؟؟

نه!!!

Zhinoos.Blue 18 مرداد 1391 ساعت 15:18 http://kooleh-poshti.blogsky.com

وای وااااااااااااای!!!! من رو ابرا دارم راه میرم....(همین الان جوجه اردک زشت از کنارم رد شد) چقد این انگری بردز باحاله

سلام برسون به جوجه اردک زشت.....بهش بگو دلم براش خیلی تنگ شده

به جا اینکه بازی کنی بشین پستت رو بنویس

Zhinoos.Blue 18 مرداد 1391 ساعت 16:22 http://kooleh-poshti.blogsky.com

وقتی سر قسمت هیجان انگیز ناک بازی باشی و ازت کد رجیستری بخواد اونوخت تو پا نمیشی کلتُ بکوبونی تو دیوار؟!؟

بله دیگه 20-30 تا مرحله که میری
بعد کدش میخواد که فک کنم باید پول بریزی به حسابشون تا کده رو بده
منم تو همینش گیر کردم
.
.
.
.
.
اصلا فک نکنی من بازی میکنما

...الهام 18 مرداد 1391 ساعت 19:33 http://chandlahzebia2.mihanblog.com

امشب رحمت دوست جاریست ،،
مانند رود ،،
نه !
مانند باران ،،
اگر دلتان لرزید ،،
بغضتان ترکید ،،
کسی اینجا محتاج دعاست ،،
اگر یادتان بود
و
باران گرفت ،،
دعایی به حال بیابان من کنید ... .

خیلی قشنگ بود

عارفه 19 مرداد 1391 ساعت 03:30 http://ashianeye2.blogsky.com/

ااا منم می گم الا، نی ، ولی بسونم و اینا رو نمی گم. پس رگ کاشیمه که بروز کرده. من اخه پدر پدربزرگم مال کاشان بوده

خوش به سعادتت

پس خون کاشونی تو رگات جریان داره؟!

مهسا 19 مرداد 1391 ساعت 13:06 http://love-courage.blogfa.com

آففرین مریم پوزشو زدی!!!!!!
امیر منتظریم!!!!

بابا ترکی که واسه ما چیزی نیست
شما اگه به زبون سائوپائولو برزیلم صحبت کنی من میفهمم

yeganeh 19 مرداد 1391 ساعت 15:48 http://www.sateeya.blogfa.com

آقا من یه سوال فنی داشتم

این علامت لایک رو چجوری باید تو پست ها گذاشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تو بلاگفا که نمیشد.......بیا تو بلاگ اسکای همه کاری میشه کرد

فقط لازمه کدشو بگیری پیست کنی تو پستت.همین

مریـــمツ 19 مرداد 1391 ساعت 18:53 http://love-courage.blogfa.com

ایـــــول به خودم عجب چالــشی کشوندم برو بچ وبــو...

امیـــــر ولی قرارمون نبودااااااااااااااا...

من گفتم اگه میتونی خودت بتـــرجمش... نگفتم بده کلا یکی دیگه ترجمش کنه...

البته کمک گرفتن جایز بودش ولی تقلب نع....

ولی نع دیگه نمیشه...

ولی کیف کردی چالــــشو...؟!

کلا یه خسته نباشید بگم به برو بچ نت که در تلاش بودن حرفای منو ترجه کنن

ایول به هموشون که ترکـــن...

ما قراری نداشتیم.....

خو منم کمک گرفتم واسه ترجمش دیگه....اخه من از کجا بتونم ترجمش کنم؟!....بابا ترک بوده یا مامانم!!!!!

بابا الی خانوم که ترکی رو میخورررررره ...چیزی نیست اینا واسش

کلا خیلی ترک داریم....یادم باشه یه وقت جک ترکی ننویسم

مریـــمツ 19 مرداد 1391 ساعت 19:26 http://love-courage.blogfa.com

راستی امیر این کلمه هه که گفتی

منظورم اِل هَدِی بیده..

این کلمه رو ماهم تو ترکی داریم... با همین معنی..

اِل هَدِی= بیخودی ، الـــکی ، از روی عمد

================

هنو پا نتی؟؟

چه جالب

باید به ماهم یاد بدی

اره پا نتم

نه ببخشید نت پا منه

...الهام 20 مرداد 1391 ساعت 14:34 http://chandlahzebia2.mihanblog.com

سِلام استاد ! چُوطوری ؟ دِماغِت چاقَ ؟ کِیف اِت کوکَ ؟ اَصلِ حالِد خوبَه ؟
این لِول هم تمرین کردم و یاد گرفتم !
قَلمِج بِ جِّه پای !
قَلمِج بِ جِّه پای !
قَلمِج بِ جِّه پای !
قَلمِج بِ جِّه پای !
قَلمِج بِ جِّه پای !
قَلمِج بِ جِّه پای !
قَلمِج بِ جِّه پای !
قَلمِج بِ جِّه پای !
قَلمِج بِ جِّه پای !
قَلمِج بِ جِّه پای !
بیا 10 بار هم از روش نوشتم !
اِنقِذه از این لهجه کاشانی خوشم اومده !
راستی ما ماهشهریا هم لهجه داریما ! اِنقِذِه باحاله !
بش میگن لهجه معشوری !لهجه ما ماهشهریا تنها لهجه اییه که میشه توش اژدها رو جمع بست =اژدِهایَل !
راستی ضرب المثلا و تیکه کلامشونو زودتر بذار .
مث انگلیش هایی که ژینوس میذاره !

سِلام.....قربونت...اره کوکَ....اِی بَد نی، وِلی کُپی برابِر اصلَ

افرین....چه زود یاد میگیری

تو یکی از شاگردان ارشده منی

خیلی خوب از اقذه استفاده میکنی....باریک

راست میگیا!!!! اژدها جمع بسته نمیشه

خوب ما هم از این به بعد اگه چندتا اژدها با هم دیدیم میگیم اژدِهایَل

الان اس دادم به یکی از بچه ها تا برام بفرسته

اره راست میگیا مثل انگلیشاییه که ژینوس میزاره

راستی چند وقتیه نزاشته!!!

الان میرم بهش میگم

الی 20 مرداد 1391 ساعت 14:42

یاواش یاواش میام
که نوشتی پس چیه؟
ترکی نیست؟

کاشونیه بخدا!!!

یعنی اروم اروم

من نمیدونستم ترکی هم هست

چه جالب ترکی هم بلدم من!!!

یاشاسن الی

الی 20 مرداد 1391 ساعت 16:49

ایول بابا منم نمیدونستم کاشونیم هست
یاشاسین امیر

ساغولاسان الی

نگار 20 مرداد 1391 ساعت 19:02

واه واه نبینم دیگه شیرازی جماعتو مسخره کنیا ..خییییلی هم لهجه مون خووووبه...البته من ک لهجه ندارم

نه !!!!من عاشق شیرازم .....یه ایرانه و یه شیراز

elahe 20 مرداد 1391 ساعت 23:28

salam baaaaaaaaah dari be abjie ma kashooni yad midi?khoob yadesh bedi
a!azyatesh nakonia sakht nagir age razii nabood baxemoono miiaram barat!khob khoobid?chan vaghte nayoomadam cheghad chiizaye jadid!beram badia ro bekhoonam!

اره واسش کلاس گذاشتم....چند روز دیگه تافلشو میگیره

نه اذیتش نمیکنم......فقط یه خورده دیر میاد سَر کلاسا

اووووه بکس واسه من به رخ میکشی!!!.....خودم گروپ مون رو میریزم اونجا واستون

...الهام 22 مرداد 1391 ساعت 14:55 http://chandlahzebia2.mihanblog.com


الهه ست دیگه !!!
سِلام استاد . چُوطوری ؟ کیف اِت کوکَ ؟ اصل حالِد خوبه ؟
استاد بریم لِول بعدی !
آفریییییییین !

بله دیگه.....کلا من از گروهتون میترسم

سِلام .... چوطوری؟
الحمدلله بِتِرَم.....خوبَ
بریم لول بعدی:
چند تا کلمه کلیدی رو بهت میگم:
سِلید=پاره شد
مثال:نِخِِه سِلید = نخه پاره شد

قَبرِسّو = قبرستان
مثال:_کجای؟... _ قبرسو

فیمه = بهانه
مثال: بیخودی فیمه نِگی = بیخودی بهانه نگیر

گاب = گاو

لِقَط = لگد

ماس = ماست

نابدو = ناودان
مثال:اَ نابدو آب میاد = از ناودان اب می اید

آله = نصف،نیم،بخش
مثال: یَ آلِشَم بِده مَ = یه بخششم بده به من

یاد گرفتی؟؟؟؟
افرین دخمل خوب.....

...الهام 22 مرداد 1391 ساعت 14:59 http://chandlahzebia2.mihanblog.com


الهه ست دیگه !!!
سِلام استاد . چُوطوری ؟ کیف اِت کوکَ ؟ اصل حالِد خوبه ؟
استاد بریم لِول بعدی !
آفریییییییین !

به نظر قبلی توجه کن

شیرین 22 مرداد 1391 ساعت 15:46


Kenchanaaa

Haii na souraaa

Kim joooon horaaagh yaaaah????









Ainaseihooo street group




جااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


اینا چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چی میگی؟؟؟؟؟؟

اینا چیه نوشتی؟؟؟؟

فهش دادی

خودتی

شیرین 23 مرداد 1391 ساعت 10:20


حالتو گرفتم...
تا حالا اینجوریشو ندیده بودی نه؟

شوخیدم..


دیدم هر جوری حرف بزنم می فهمین
گفتم برم خارج کشور
زدم تو خط کره ایkoreiiiii

خدایی خیلی زبون باحالی دارن....اینقد جالبه
می خوای معنی کنم؟
----
سلام

احوالتون چه طوره؟

فکر کردی خیلی زرنگی آره؟





زنده باد گروه استریت

نه به خدا تا حالا این مدلیشو ندیده بودم

مگه من با تو شوخی دارم که تو میشوخی...ها

کره ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خواب از اول بگو کره ای نوشتی...بابا من به زبون این جک جونورا واردم

واقعا کره ای بود؟؟؟

از کجا یاد گرفتی؟؟

...الهام 23 مرداد 1391 ساعت 13:23 http://chandlahzebia2.mihanblog.com


استاد چقد اصطلاح !
من برم اینا رو تمرین کنم و بیام !

سخت گیر شدی استاد !

دیگه به جاهای سختش رسیدم.

دیگه اومدی تو این کار باید همه رو یاد بگیری

اگه سوالی داری بپرسا

من به شاگردایی مثل شما افتخار میکنم

شیرین 23 مرداد 1391 ساعت 19:18

بیشترشو از یکی از دوستام یاد گرفتم....از بس فیلم کره ای نگاه کرده اگه بره اونجا می تونه راحت باهاشون حرف بزنه...جون تو...
ولی یه بار یه دخترهزنگ زد به گوشیم....فکر می کرد الان یه پسر بر میداره...بعد من برداشتم....شروع کرد کره ای حرف زدن..همینجوری مونده بودم..کلی بعدش بهش خندیدم بعد گفت:لا مصب چرا حرف نمی زنی؟
گفتم من دخترم...
گفت می مردی از اون اول بگی؟
بعد یه چند روز با هم دوست بودیم یه چند تا حرفای باحال کره ای یادم داد بعدشم دیگه زنگ نزد....جالب بود نه؟
چرا...خیلیم جالب بود...

ابجی به کره ای میشه سوندونی

چوسانمیدا یعنی ببخشید....اینا رو هم یاد بگیر

ما اینیم دیگه....من خودم به 5 زبون روز دنیا مثلثم

به به چه دوستیه جالبی..........خوبه بازم ازش یه چیزایی یاد گرفتی

حالا چه بدردی میخوره کره ای ؟؟؟؟.....کی میره کره!!!

خودتو به یه دکتر نشون بده بهش بگو خود درگیری دارم اونم از نوع مُزمِنِش

حتما برو بهش بگو.....خبرشو بهم بده اخه منم همین مرضو دارم

elahe 24 مرداد 1391 ساعت 23:30

ohh!che khodesham migire!hala chanta kalame yade dooste ma dadia! mige be shagerdaii mesle shoma eftekhar mikonam! oh!ih!elham bia khodam yadet bedam aslan![man ina ro migam vase shookhi migam aghaye amir hosein az baxe ma mitarsiiiiiiiiii? ha ha?ke intoor!mage baxemoon cheshe?cheghad obohat dariim agha amir az ma mitarse he he! damet jiiz

بزار واسه ده ثانیه هم که شده یه خورده خودمو بگیرم .... ما که اخرش بعد از این همه درس خوندن میشه یه کارگر بدبخت و خسته ی زندگی

........میرم به مامانم میگم

مگه من با تو شوخی درسی دارم که با فرهنگ ما شوخی میکنی؟...ها؟؟

میخوای همین چهار تا استخونا رو خورد کنم واست؟؟

از بکستون اره خیلی میترسم

خوب از بکستون نمیترسم !! خوب شد؟؟

حتما الان میپرسی چرا از بکسمون نمیترسیدی؟!

elahe 25 مرداد 1391 ساعت 23:20

man key ba farhangeton shookhi kardam!ajab!mikhay ostokhoonaye mano beshkooni?vaghean ke! age harfaii ke mizanam narahatetoon mikone moshkeli nis dg baratoon pm nemizarambye

نه اصلا ناراحت نمیشم....من عاشق شوخیم.....هر چی دوست داری بگو

تو فهشم بدی من ناراحت نمیشم که هیچ،خیلی هم خوشال میشم

نه تو رو خدا بیا وبلاگم.....من دلم به شماها خوشه

تو رو خدا شما دیگه نرو..........من مخلصه کل گروه خفنتونم

باشه؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد