ضرب المثل کاشونی-سری اول

فارسیش:آدم بیکار آب در سرکو* میکند و می کوبد.

معنیش:از بیکاری،کاری بیهوده وبی فایده انجام می دهد.

سِرکو:هاون بزرگ سنگی ای که معمولا واسه کوبیدن گوشت ازش استفاده میکردن

فارسیش:از خر می پرسد شنبه چه روزی است.

معنیش:سوال از فردی کردن که اطلاع و اگاهی نسبت به اون امر نداره.

فارسیش:بند دلم سلید*

معنیش:ترسیدم،ترس تمام وجودم رو فرا گرفت.

سِلید:پاره شد

فارسیش:با خر می شود زندگی کرد،با ادم خر نمی شود.

معنیش:درباره ادمی گفته میشه که هیچ منطقی رو به جز منطق خودش قبول نداره.

نظرات 79 + ارسال نظر
...الہام 25 مرداد 1391 ساعت 18:32 http://Chandlahzebia2.mihanblog.com

سک سک
اول

افرین ...اول شدی تو

الهام شد دوم

من چرا هیچوقت اول نمیشم....من اصلا از بچه گی تا حالا داغ این اولی به دلم موند

...الہام 25 مرداد 1391 ساعت 18:33 http://Chandlahzebia2.mihanblog.com

سک سک
اول

دوم شدی.....الهام اول شد

...الہام 25 مرداد 1391 ساعت 19:01 http://Chandlahzebia2.mihanblog.com

آدم بیکار آب تو سر کو مےکن ، مےکوب !

چہ باحال ! مث من !
أ خر مےپرس شمبہ کے!
اینم خیلے جالب بود !
بند دلم سلید !
من این" سلید "رو بلد بودم !
باخرمش زندگے ک ، با آدم خر نمے ش!
بخدا ! من الآن دارم با سختے باداداشم زندگے میکنم !
ما ماھشہریا دوتا ضرب المثل داریم ھم مفہوم با "دیگ بہ دیگ میگہ روت سیاہ" .
۱.سیر بہ پیاز ایگہ چقد بوت گندہ !
فارسیش:سیربہ پیاز میگوید چقد بویت بد است.
۲.اسوم بہ آشپلا ایگہ چقد سوراخ دورے !
فارسیش:کف گیر بہ آبکش مےگوید چقد سوراخ داری !
آخہ ایناضرب المثلہ کہ ما داریم ؟

اون اولیه دقیقا شرح حاله خودمه.....خوشبختم

اره راستی تو سلید رو بلد بودی

.....بیچاره داداشت.....ببخشید یعنی بیچاره تو



شما ها هم که ضرب المثلاتون مثل ماهاس.....خوبه

بازم از اینا رو میزارم .......

ZiZoOo 25 مرداد 1391 ساعت 19:21 http://shaloot.blogsky.com

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام

گفتن اینجا میشه یه وبلاگ توپ و جالب پیدا کرد منم درنگ نکردم . پستت خیلی جالب بود مخصوووووووووصا اون آخریه . هم خیلی راسته هم خیلی خنده دار . دمش قییییییژ

چطوری امیر حسین ؟ چند چندی ؟ بچه های گروه چگونه اند ؟

باورت میشه هروقت دلم واسه احوالات وبلاگی تنگ میشه اون کلیپ شمارو نگاه میکنم تابحال 50 بار دیدمش . گاهی اوقات هم هی میزارم واسه خودش تکرار بشه که فقط آهنگشو گوش کنم . ازش آهنگشم خوشم میاد .

سلامممممممممممم خانوم پر مشغله

اره خودمم با اون اخریه خیلی حال کردم

کلا با خر ما کاشونی ها خیلی کار داریم....هر چی میگم این خر باید توش

باشه......نمیدونم چه جوریه

دمه شما هم همین که گفتی

با منی؟؟.....خوبم.عالیم........بچه های گروه.....خوبن

سلام دارن خدمتتون........

......خیلی انرژی گرفتم از حرفت

......منم اهنگشو خیلی دوست دارم

تو که بیشتر از من دیدی....ایول داری بخدا

شبنم 25 مرداد 1391 ساعت 21:13 http://seven-stones.blogsky.com


شهریور قراره بیام کاشان . از نزدیک با این لهجه ی شیرین آشنا میشم

خوش به حالت منم خیلی دوست دارم برم

تشریف بیارید قدمتون رو چشم....

کاشونی ها خیلی مهمون نوازن........

کلا کاشونی ها با بچه هی مرکز وشمال کشوری خیلی خوبن،مخصوصا تهرون

چه سعادتی داری تو شبنم....

خدا رو شکر کن قسمت هر کسی نمیشه بیاد کاشون

بیا فقط بخند به این لحجه ی بامزه

شبنم 26 مرداد 1391 ساعت 00:13 http://seven-stones.blogsky.com

یعنی یه دنیا حرف نگفته.....درک میکنم

[ بدون نام ] 26 مرداد 1391 ساعت 00:39

انگار دعای من بیش از حد گرفت...من فقط گفتم اینتر تو ازت بگیره فک کنم کلِ کیبردتو ازت گرفته....خدا رو شکر

ایشالله خدا موستو هم ازت بگیره

Abbas 26 مرداد 1391 ساعت 01:38

hahahahahaha
asheghe i lahje kashooni hastam verry good

منم همینطور....عاشق لهجمونم...خیلی باحاله

میتونی باهاش دو ساعت بخندی .... کلا خیلی خنده داره

الی 26 مرداد 1391 ساعت 13:35

سلام خوبی؟ من نبودم خوش گذشت؟راحت بودیا از دستم

سلام....چه عجب.....نه خیر خوش نمگذشت....

خیلی اومدم اونجا اما نبودی...راستشو بگو کجا رفته بودی

مریـــمツ 26 مرداد 1391 ساعت 13:52 http://love-courage.blogfa.com

با آخرین مثلتون کاملا موافخــــم...

اره واقعا.........کعلومه چه دردی میکشی....حالا کی هست اون ادم خر؟؟؟

منم دارم از این خرای ادم نما

مریـــمツ 26 مرداد 1391 ساعت 13:58 http://love-courage.blogfa.com

راستی امیر امشب حتما به وبمون سر بزن....

چه خبره؟؟؟.....میخوای افطاری بدی؟؟؟

اخ جون افطاری......من خیلی گشنمه

باشه حتما میام یه دلی از عضا در بیاریم

الی 26 مرداد 1391 ساعت 14:53

رمز میزاری؟ها؟ها؟

فک کردی فقط خودت بلدی....

هرهرهر.......ببین چه کیفی میده

نه این پست فورس ماژوره(نمیدونم یعنی چی).....زیاد اینجا نمیمونه

الی 26 مرداد 1391 ساعت 15:57

ها؟این که گفتی یعنی چه؟

اعصاب مصاب نداریا!!

طوری نیست از اثرات منفی روزه داریه

الی 26 مرداد 1391 ساعت 16:14

بالاخره من یه بار اومدم تو هم بودی

راست میگیا......تا حالا بهش توجه نکرده بودم

خوب خدا رو شکر انگار اعصبانیتت فرو کش کرد

الی 26 مرداد 1391 ساعت 16:22

رفتی؟
با اجازه من برم مغازه انشاالله بازم اینجوری بیای

کدوم مغازه؟؟؟

چی میگی؟؟؟

من هستم...اینجام

الی 26 مرداد 1391 ساعت 16:26

نه منظورم اینه که من میرم مغازه
شب بعد فیلم خداحافظ بچه میام اینجا

پس میبینمت.....

نه نرو بیرون تو گشنته چیزی نمیفهمی.میزنی مردم رو میکشیا

نــــــــــــــــــــــــــــــــه نرو

تو هم مثل من نمیتونی دووم بیاری

تو هم مثه من ........

الی 26 مرداد 1391 ساعت 16:30

شب تونستی بیا
خداحافظ

چشم.....ایشالله میام خدمتون

...الہام 26 مرداد 1391 ساعت 17:04 http://Chandlahzebia2.mihanblog.com

شبیہ خون و نینجا و اینا ھیچ فایدہ اے نداشت !
مےخوام برم تو کار چاپلوسے !
چقدم از این کار بدم میاد !

نگرف نقشت؟؟
ای بابا
اره بهترین راه همینه!
برو التماس و زجر و خواهش و تمنا کن شاید یه اِفاقه کنه!

راه سومم هست:اینکه با یه گروه ضربت به خونتون حمله کنی و اسمارت نتتو برداری و خونه رو منفجر کنی تا هیچ اثری از شماها نباشه

اصلا بکس خودتون خوبه!!...با همون حمله کن

تانکی چیزی خواستی من درخدمتم

مریـــمツ 26 مرداد 1391 ساعت 17:21 http://love-courage.blogfa.com

امیر جان چیرا زود درمورد قول من قضاوت میکنی با زبون روزه ...

اون دنیا باید جوابمو بدیااااااااااااا

گفتم که امشب حتما یه سر بیا وبم....

امشب تکمیل میشه ارسالش میکنیم.. ان شالله اگه مشکلی پیش نیاد...

۲ روزه درگیرشیم... بخدا...

غلط کردم....منو نزن

حالا اون دنیا زیر زبونی ردش میکنیم

چشششششششششششششششششششششم

اگه نرم قمصر با کله میم وبت

خیلی ذوق دارم که بیام

وااااای من لباس چی بپوشم؟؟!!

با چی بیام؟؟؟

حالا یه کارش میکنم

...الہام 26 مرداد 1391 ساعت 17:27 http://Chandlahzebia2.mihanblog.com

راہ حل سوم بہتر چاپلوسیہ !
ولےکامپیوترم ھم کہ داغون میشہ !
بکسمون کہ ایقد بےبخارن !
شاید با الہہ تونستم یہ کارے کنم !
آخہ مامانے این چہ کاریہ مےخوام آپ کنم خو !

مهم اسمارت نته.....کامپیوتر رو میشه دوباره ...میشه دوباره چی؟؟

نه نمیشه!!....اینم فکر خوبی نیست

بزار فک کنم به یه راه حل منطقی برسیم

داریم میرسیم........
.
.
.
رسیدیم.پیاده شو!!

تنها راه اینه که با پدرت وارد معامله و مذاکره بشی تا به صورت خیلی سری و بدون ضرر از مامانت بگیره....
البته باید به پدرت رشوه بدی.....
تو میتونی.....من کشور دوست و همسایه ازت حمایت و پشتیبانی میکنم.....این بار اگه نیاز مالی داشتی ما در خدمتیم

سارا 26 مرداد 1391 ساعت 17:44 http://erma.blogfa.com

چه باحالن

حالا من یه ضرب المثل بروجردی میگم

مًری خر ده گل دًستً دیً

انگار خر تو گل دسته دیده

وقتی به کار میره که ادم خیلی نگاه میکنه یا دیگه از نگاه کردن دست بر نمیداره

یا با تعجب همش یکیو نگاه میکنن

چه جالب

چه ضرب المثل باحالی دارید

بروجرد؟؟؟.......تو بروجردی هستی؟؟؟

مهسا 26 مرداد 1391 ساعت 17:44 http://love-courage.blogfa.com

سلام امیرحسین خوبی؟
۳۰ مین دیگه بیا و آژمون درباره خودتو ببین

sghl....o,fl alh o,fd?

سلام...خوبم شما خوبی؟

جااااان؟؟؟

باشه اومدم دیدم

...الہام 26 مرداد 1391 ساعت 17:48 http://Chandlahzebia2.mihanblog.com

ایول !
دستت درد نکنہ !
چرا بہ مغز خودم نرسید ؟!
بابام ۱۰۰% مےتونہ درستش کنہ !
انشاا... نہایتش تا فردا با یہ آپ توپ در خدمتیم !
مرسے !

خواهش میکنم

دست شما درد نکنه

کدوم مغز؟؟

منتظریم.....

مهسا 26 مرداد 1391 ساعت 17:51 http://love-courage.blogfa.com

لحظه ی تاریخی فرا رسید
بفرما آقا امیر!تشریف بیارید

تاریخ دوست ندارم......لحطه ی جغرافی ندارید؟؟

چشــــم تشریف میارم

شبنم 26 مرداد 1391 ساعت 18:14 http://seven-stones.blogsky.com

خدایا دیگه این اومد

مریـــمツ 26 مرداد 1391 ساعت 18:20 http://love-courage.blogfa.com

سورپرایزت آماده و ارسال شد....

از تمامی برو بچ نت دعوت میکنم شما هم تشریف بیارین...

امیر ... ژینو.... شبنم... الی.... یگانه... الهام... زیزو...

بچه های بالا .... بچه های پایین....

همه بیاین...

بدو ین که آتیش زدن به وبلاگـــم....

کی؟؟؟؟؟

من؟؟؟؟؟

سورپرایز؟؟؟؟

ول کن!!!

بچه ها بیاید بریم بینیم چی میگه

همگی به پیش........

نه ما نمیایم...میخوای اتیش سوزیه وبلاگتو بندازی گردن ما

شیرین 26 مرداد 1391 ساعت 19:59

خیلی جالبن همه شون به دردم خورد

دیگه چی بگم؟

همونainaseyhoooo ی کره ای خودم...


یاد گرفته ای؟؟؟

دیگه چیزی بلد نیستی که بگی!!

یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

...الہام 26 مرداد 1391 ساعت 21:49 http://Chandlahzebia2.mihanblog.com

جی جی جی جینگ !
بالاخره گرفتمش !
اصلا" انگار دوباره متولد شدم !

جی جی جی جینگ

خب بالاخره نقشه هامون گرفت

کار ی چیزی دیگه ای هم داشتی در خدمتیم

الی 26 مرداد 1391 ساعت 21:54

سلااااااااااااام

مغازه لباس

سیلااااااااااااااام

اخ جون !!!!

من لباس میخوام.......

الی 26 مرداد 1391 ساعت 22:08

نیستی؟

بودما......رفتیم بیرونا

نشد بیام....شرمنده.....یادم رفت بهت بگم

شبنم 26 مرداد 1391 ساعت 22:36 http://seven-stones.blogsky.com

خدایا یعنی میشه یه روز یه کیبوردی اختراع بشه

که خودش بفهمه کی باید فارسی تایپ کنه کی انگلیسی؟

حروم شد نسلمون از بس به جاه گوگل زدیم لخخلمث !


.
.
.
الهی امین

خودم باید دست بکار شم

الی 26 مرداد 1391 ساعت 23:10

بد بد بد

شرمنده......گفتم که رفتیم بیرو نشد بیام

شبنم 27 مرداد 1391 ساعت 03:02 http://seven-stones.blogsky.com

خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااایا

چرا تو ما همه چیز رو تموم کردی؟؟....یه خورده از عقل ما رو میدادی به این شبنم چل

[ بدون نام ] 27 مرداد 1391 ساعت 03:03



























































































.

























































.



























































.





























































.







































































.





























































.







































































شورشو در آورم که خیالم راحت بشه
































































.























































.







































آخیش سبک شدم














































.













































عجب حالی میده





فحش نده


اینم یه جور نظره دیگه























نظر من اینه

چه جوری انقدر رفتی پایین...هان عزیزم؟

چقد قشنگ....چه جالب

مرسی از نظرت....نظر تو از بهترین نظرا بود برام

چرا فهش بدم؟؟؟.....کار به این قشنگی
.
.
.
.
.
.
خونسردی رو داری؟

الی 27 مرداد 1391 ساعت 13:55

اینجا ظهر ساعت ۱۳:۵۵ و شما همچنان نیستید

اینجا کاشان_بعد از ظهر ساعت: 6 و 2 دقیقه

و من الان هستم در خدمتتون

elahe 27 مرداد 1391 ساعت 17:44

bah che bahal shomaha harf mizanida khosheman amad!zarbol masalatoonam jaleb bood elham komak mihad?bah ba bax hamahang mikonim berizim khoonashoon beza beza khodam hallesh mikonam vasash

خودمو کشتم تا بیونم این متن انگلیسیتو بخونم!!

اره میخواست اسمارت نتشو بگیره(به کسی نگیا من نمیدونم این اسمارت نت چیه)......تو خودت بسی دیگه نمیخواد اونا رو خبر کنی

الی 27 مرداد 1391 ساعت 17:46

نیومدی پ؟

چررررررررررررررررررررا اومدم.....اینجام تو کجای؟

شبنم 27 مرداد 1391 ساعت 18:05 http://seven-stones.blogsky.com


منم اینجام . تو کجایی ؟

lk h

....

یالا خدایا اون کیبورد رو بیافرین....خسته شدیم

من اونجام

شبنم 27 مرداد 1391 ساعت 18:32 http://seven-stones.blogsky.com


پست رمز دار میذاری بعد حذف میکنی ؟

اره......میخواستم صندوق پستی تو امتحان کنم ببینم کار میکنه یا نه.....هرهرهر کرکرکر

الی 27 مرداد 1391 ساعت 18:36

چه عجببببببببببببببببب

سعادت نداریم در خدمتتون باشیم

الی 27 مرداد 1391 ساعت 18:41

باز رفتی؟

نه غیبتم ضغیر بود زودی برگشتم

شبنم 27 مرداد 1391 ساعت 18:44 http://seven-stones.blogsky.com


چه باحال . با این پست فهمیدیم بچه ها کجایی هستن

حالا اگه گفتی من کجایی ام ؟ نه البته من که نه . یعنی اجدادم کجایی ان

اصلا ولش خودم میگم

بذار برم ضرب المثل مشهدی پیدا کنم از بقیه کم نیارم
البته قوچانی هم پیدا بشه کارم راه میوفته
اگه نشد میرم تو کار ترکی
آخرش اگه نشد همون تهرونیه خودمون ....

اره منم نقشم همین بود....یو هَ هَ هَ هَ(خنده ی شیطانی)

تو؟؟؟؟

کجاییی؟؟

من بگم؟؟؟

تو رو؟؟؟

که کجایی؟؟

میشه راهنمایی کنید؟؟

بابا تو که همه جایی هستی.....فک کنم دو رگه هستی ها؟؟
(خیلی به مخم فشار اوردم.میدونم)
یالا بزار .... میخوای کمکت کنم
ترکی بزار......یه چیزی بزار

الی 27 مرداد 1391 ساعت 18:53

من میام تو میری تو میای من میرم ای خداااااااااا

]vhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh



چرررررررررررررراااا هستم خدمتتون

داشتم بازی میکردم

شبنم 27 مرداد 1391 ساعت 21:28 http://seven-stones.blogsky.com


نه بابا دورگه چیه . مامان بابام از اول همسایه بودن . تازه فامیلی هاشونم یکیه . هرکسی ندونه فکر میکنه با هم فامیل هستن

من تهرانی ام اما اونا مشهدی ( قوچانی )

چه جالب!!!

پس ترک کیه؟؟؟؟

مگه نگفتی ترکی؟؟

Ghasedak 27 مرداد 1391 ساعت 22:41 http://earsplitting-silence.blogsky.com/


بهله بهله چه باحال به اطلاعات عمومی افزوده شد

میگما الآن دقیقا اینجا چه خبره آیا ؟؟

اهاااان .سوال خوبی پرسیدی

خوب بزار بینم چی باید بگم....هااااااااااا

میشه کمک کنید؟

میشه تماس تلفنی داشته باشم؟؟
..
.
.
.
.
.
میگن بگو خبری نیست

الی 28 مرداد 1391 ساعت 00:23

الووووووووووووووو

بـــــــــــــــــــــــــــــــــله راهنمای 361 بفرمائید

الی 28 مرداد 1391 ساعت 00:37

راستی اخه لباسامون زنونست

....

چیششش.....گفتیم بالاخره یه اشنا پیدا کردیم واسه خرید لباس

که اینم نشد.......
.
.
.
.
خوب اشکال نداره.....من اب میخوام.....اب دارید تو مغازه؟؟

elahe 28 مرداد 1391 ساعت 00:48

هه هه یه متن فینگلیش هم بلد نیستی بخونی؟!! ای خدا چه افریدی!من پس ازسالها اپ کردم !خواستی بیا نخواستی هم نیا زشتوووووووووو شوخیدم بیا

هر هر....به خودت بخن
خیلی هم خوب بلدم بخونم......من همیشه زبانمو .... زبانم!!
زبانم هیچی....ولش کن

خدا به بنده های مثل من افتخار میکنه

مگه اپم میکنی تو؟؟؟؟

ول کن!!!!

[ بدون نام ] 28 مرداد 1391 ساعت 02:06


الآن باید چی بگم ؟

الان چیزی نباید بگی بیشتر باید نگاه کنی
.
.
.
.
.
خو ضرب المثل قرار بود بگی دیگه

...الهام 28 مرداد 1391 ساعت 12:04 http://chandlahzebia2.mihanblog.com

سِلام .
چوطوری ؟ کیف اِت کوکَ ؟ دِملغت چاقَ ؟ اصل حالِد خوبه ؟

مِنَم آپ کردم، یادِد نِــرَه بی یـَـی هاااا

سِــــــــــــــــــــــــــــلام........بد نیسَم

شما بهتری الحمدلله؟؟

کاشونیتم که عالی شده......

چَش یه سَر به وِِِِبِت میزِنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد